Sunday 5 August 2007

Entry yang ke-100

masa jalan-jalan masuk blog secara rambang, aku terjumpa ini.

aku harap, mereka yang sentiasa memandang hina kepada pelarian sedar yang mereka juga manusia seperti kita.

mengharapkan masa depan yang cerah untuk anak-anak mereka.

mengharapkan kehidupan yang lebih baik.

p/s : aku tidak nafikan ada antara mereka yang bertanggungjawab dengan masalah sosial di negara kita, tapi jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

klik sini juga untuk alternatif lain menyambut ulang tahun ke-50 kemerdekaan semenanjung malaysia dan 44 tahun pembentukan malaysia.

5 comments:

Anonymous said...

serius. aku setuju dgn ko. well, aku rasa, pandangan buruk terhadap pelarian dan pti dan blablabla tu hanya ada pada mereka yang duduk di luar borneo. diaorang tak tau. tapi macam ko cakap juga, aku tak nafikan ada antara diaorang yang memang tak guna. buat jenayah itu ini, buat sakit hati. tapi tentulah, tidak semua. yang penting, kita perlu hilangkan prejudis! :)

Anonymous said...

dorang tu semua xtau apa2...konon bumiputra la...

Anonymous said...

aku harap satu hari nanti aku ajak kawan2 aku bersama membangunkan dunia dgn lebih aman dan bahagia.

aku mahu berikan kegembiraan kepada semua manusia, tak kira bangsa ataupun agama.

ruffey said...

utk semua yang baca blog ni, terutama kasyah kerana komen yg benar2 bererti, hayatilah peribahasa Cina ini

"A journey of a thousand miles begins with a single step."

langkah yg kecil itu kita boleh mulai dari sekarang,tak perlu tunggu suatu hari nanti :)

dan juga hayati kata2 ini

"kalau bukan saya, siapa?
kalau bukan sekarang, bila?"

ann said...

thanks everyone. for the support.