Sunday 28 October 2007

masin

aku mahu menangis.
kerana mereka yang tidak pernah bertanya khabar.
tidak pernah kisah dan tidak pernah faham.
tetapi harapan mereka terlalu tinggi.
aku mahu menangis kerana bahu aku mungkin tidak cukup kuat untuk harapan mereka.

aku mahu menjerit.
memberitahu kamu aku bukan untuk membazir ruang.
memang kekecewaan tidak dapat aku sembunyikan ;
setiap kali dianggap halimunan.
aku mahu menjerit memberitahu aku bukan serapuh yang aku gambarkan.

aku mahu memberitahu.
dia masih disayangi, dirindui, didambai.
cuma hati ini terlalu ego dan terluka.
terluka kerana ditikam, terluka kerana menyesal,
terluka kerana dia sama seperti mereka.
memberitahu aku agar memberi, tapi dia dan mereka tidak pernah memberi nikmat menerima.

mereka, kamu dan dia.
semoga tangisan dan jeritan ini didengari.

5 comments:

Osyim said...

rilekla...:)

superunknown said...

be strong my good friend. i feel you.

Anonymous said...

ya bah zeqq, bek2 jak ko sna.


apa2pun, jaga diri ok, aku nda komen di blog ko bukan bermakna aku ndaa baca tau, kalau online, blog ko wajib lawat.

aku cam nda brapa aktif blog aku di blogspot.com, aku update akuu di fs jakk. ok, take carree

Anonymous said...

zeq,

everything is gonna be ok in the end.

if it doesn, it is not the end yet.

macam biasalah kan.

ann said...

osyim : ye la tgh rilex la ni.

wan : thanx wan.

rafshan : lorr... minta url blog ko yg di frenster.

wawa : betulkan jugakn, mesti happy ending kan baru la kira tamat.